..::Follower::..


Ukhuwah Fillah

Wah,wah,wah..busy nampak..sampai lama dah x update..nak kena panggil tukang sawang nak buang sawang yang melekat elok kat blog aiman ni..huhu..apa2 jer la..huhu..actually,aiman sedang menikmati hidup tanpa internet..permainan dunia yg penuh cabaran..bayangkan,setiap taipan yang menari,setiap apa yg dilihat,setiap apa yg difikir,semua kena dijaga semasa guna tenet ni..payah kan..??huhu..

0k la,ni nanak citer ni..nak baca x..??x mo sudah,g jauh2..huhu..x der la..0k2..aritu aiman g kem pemantapan..tpi bukan sebagai peserta tau..sebagai PENCERAMAH utama kot..hak4..gil0sh..huhu..alhamdulillah aiman diberi kesempatan ni..Sebenarnya,best sgt2 duduk nan budak2 ni..Pasaipa..??haa..sebab depa x bnyak dosa..walaupun ada yg mmg trnyata dok buat salah,tp hakikatnya diorang x buat p0n salah tu..Faham x..??huhu..Macamni..bila kanak2 yg belum baligh buat salah,dosa diorang akan dtggung oleh makpak diorang..Aik..??Kejamnya..anak buat,bapak dapat..Adil ke Islam menghukum ibubapa mcm tu..??haa..jgn salah faham..Allah itu Maha Adil..Jika diperhalusi,memang ibubapa tu yang BERSALAH..(aiman dah lari tajok,x pa kan..??huhu)..Okey,pernah tengok bayi merangkak pastu terjatuh..??x pernah..??kompem ko datang dari planet Marikh..huhu..ok,budak tu terjatuh,mmg bukan sebab dia nak jatuh kan..??Dia nak MERANGKAK..bukan nak TERJATUH..s0,konklusinya,kanak2 bukannya nak buat salah,tapi ibubapalah yang tidak mengajar mereka sebaiknya..x caya,ok,bayangkan kalo bapak bayi yg terjatuh tu x agkt anak dia..apa akan jadi..??konfem sampai ke tua anak dia jadi Spiderman sebab x reti jaln,reti merangkak ja..huhu..at least Spidrman ley jalangak,merangkak kat dinding jer..So,jangan biarkan anak anda jadi Spiderman..haha..bukan2,so,didiklah anak anda sebaiknya..Mereka x nak dan x akan jadi jahat sekiranya orang yang membuatkan mereka ada kat dunia tu,asuh mereka ke arah mcm tu..nampak..??betapa Islam itu Syumul yakni menyeluruh..kalo ibubapa xdidik anak2 mereka berjalan,maka sama la kalo ibubapa x ajag mereka supaya jgn buat jahat..Anak-anak adalah kain sutera..Ibu bapanya lah yang mencorakkannya yakni mendidik mereka..auqamaqal,sabda Nabi Muhammad..

Dan jelas ternyata saya dah lari daripada tajuk..!!hak3..0k2..kat program tu,alhamdulillah,aiman dah belajaq untuk semakin mengenali hati budi kanak2..(ops,saya remaja,dah 16 ok..huhu)..Diakui,memang ada antara depa yg dah tercemar dengan keseronokan dunia..Tapi,bisa aja mereka berubah suatu hari..kanak2 perlu difahami,kerna mereka x kan tahu mcmna nak luahkan perasaan mereka..Mereka makhluk yg masih suci..Kita yang dah besaq ni,sangat2lah kena sedaq..Jika bukan kita,sapa lagi..??!!nak tggu syaitan yg jadi teman di sisi mereka..??nak tggu nafsu menjiwai diri mereka..??Tolong la..masa depan dunia di tangan Allah,tapi x kan kita nak tgok anak2 yg dah dikotori dgn najis dosa ni yg menjadi pengantara makhluk dan Pencipta,untuk mentadbir dunia ni..??MasyaAllah..Zalimnya kita..Budak2 yg sepatutnya dilahirkan untuk menjadi seorang yg hebat,yg mnsyukuri nikmat Allah,kita ubah,kita biaq depa jadi jahat..Sapa salah..??kita ka depa..??Tampaq aty,basuh jiwa,balut iman dengan perlindungan Allah,semoga kita tidak tergolong antara mereka-mereka yang zalim..Nauzubillahhiminzalika~Tentang program tu,biarlah gambar menceritakan segalanya,kerna gambar x mampu menipu,tafsiran manusia saja yg sering diperkosa kekhilafan..


















Adik-adik,abg aiman doakan,semoga pertemuan sementara ini sedikit sebanyak merapatkan jurang ukhuwah kita yg terbina atas benang Islam..Semoga adik-adik menjadi manusia yang mampu merubah dunia yg semakin dipayungi kegelapan maksiat..Bersama lah kita..InsyaAllah..ameen~

3 comments:

  1. kem pemantapan apa ni?
    terbaik~

    BalasPadam
  2. mcm mana klau saya nak masuk abg Aiman???

    BalasPadam

 

...::Popular Posts::..

..::Aipp, Ngendap eaa??::..

..::Man Ana::..

Foto saya
Peminjam nikmat Allah yang menanti saat memulangnya tiba