..::Follower::..


Kau senantiasa dijiwaku..


Soalan yg x trjawab..sntiasa mnjd teka-teki di lubuk hati ini..pernah ku cuba utk mnylesaikannya,tp trnyata..masih x terjawab..d0a dip0hon agar dberi kmudahan supaya diriku tabah mghadapi smua rntgn yg sering mnjadi teka silangkata dlm mindaku..bermula epil0g se0rang hamba,dgn jnji yg diijabkabul bersama Tuhannya..iaitu dgn dua kalimah syahadah..kalimah yg bisa merubah hati yg keras mnjdi lembut..kalimah yg bisa memadam api yg mmbhang dan mmbara..kalimah yg bisa mmutihkan kgelapan hati sse0rg hambaNya yg berd0sa...Tapi apakah aku,masih terg0long dalam golongan itu..??g0longan yg x prnah kering lidah mereka dripada mminta taubat dari Nya..aku..??!!aku masih keliru dgn sandiwara semua ini..bkan sandiwara yg dcipta utkku shaja tpi smua insan yg hd0p ddunia ini x trlepas dri dg0da dan dicubanya..Juga tlah berjaya mmbisik Nabi Adam hgga jatuh trsgkur di dunia..Aku x mahu..Aku x mahu mnjadi b0neka permainan kau syaitan durjana..aku x mahu mnjadi shabat smati kau iblis laknatullah..
Alhamdulillah,Allah tlah tunjukkanku ke jalan yg bnar..jlan yg prnah dsuluh kpada para Sahabat dahulu kala..yakni jalan tunggal yg lurus mmbawa hati sang makhluk bertemu Khaliqnya..
Wahai teman,
Bukan sng atyku utk mnerima semua ini..Perubahan yg sesingkat ajal yg kau watakkan..tnpa khabar..tnpa sedar..Namun,ikhlasku katakan yg aku terima..aku redh0 kerana aku tahu kptusanmu adalah kputusan yg akn mmbawa kita ke syurgaNya kelak..tnpa perlu mghisap madu dan kmanisan dnia yg smentara.. mgkin cnta yg direka skrip 0leh syaitan ini,dsuluh kgelapan dan keindahan dunia yg smntara ini tlah mgaburi mata dan iman kita..Ayuh,sama2 lah kita kmbali mncari redh0Nya..
Wahai teman,
Masih trbyg lg saat prtama,atyku ini brdegup kncang kranamu…Hari2 yg kulalui seakan x smpurna tnpamu..kucuba utk mnahan prasaan ini,.tp apakan daya,prangkap Si Durjana itu brjaya juga mnyingkap klemahan mnusia..Seakan mmpermainkan iman dan taqwaku yg g0yah ktika itu..Ku lemparkan madah2 mnis yg sbnrya mmbwa murka dhapanNya..prhbgn yg kukira,msih x mmbwa masalah itu mula berleluasa..nafsu yg mgawal iman..syaitan yg mgc0ntr0l diri..satu,dua,tiga detik kita dhnyut..dhnyutkan dan dbuai manja..aku cuba mghalalkan apa yg sudah jelas terbukti HARAM..Allah..betapa b0d0hnya aku..!!betapa lemahnya imanku..!!betapa rapuhnya taqwa yg mgikat jntungku..!!..
Kini,ku sedar,..terima kasih TEMAN krana mnegurku..trima kasih krana mnjadi hmbaNya yg x ingin mlihat saudara2mu dbuai mnis dan madu dunia..aku terima..aku cuba fahami..mgkin masa yg brdetik pantas,akn cepat mnydarkan kita akn SWEETnya kelebihan bersabar..dan sikap yg x smua 0rg mmpu mnahan ini akn mgubah c0rak khidupan msa dpan kita...kerana Nabi Muhammad pernah bersabda”0rg yg kuat bkanlah 0rg yg mng dmedan perang..tapi mereka adalah 0rg yg Berjaya mnahan kmarahan dhati(yakni bersabar)”..
Wahai teman,
Bukan ku x rndu..bukan ku lupa dan bukanku bnci saat bersamamu..Cuma, ku gagahi hati utk cuba melupai d0sa lama..d0sa yg ku lakukan tnpa driku sndri sedari..Aku cuma perlu masa utk mredakan sakit d hati..dan merawat kmbali iman dan taqwaku yg r0sak dr0bek syaitan..InsyaAllah,dlm setiap d0a2 yg kup0hon juga akn ku selitkan namamu..Agar kau juga mgerti,diriku x prnah brhnti utk mncntaimu..m0ga2 kita mndapat hidayah yg djanjikan Allah kpada hambaNya yg mminta..Akhir sekali,igtlah madahku berpesan,biar kita jauh dri brsama,agr tidak dekat mgundg murka dan nerakaNya..sm0ga Allah temukan kita mlalui iktan yg suci..yakni iktan yg x akn trputus kerna ikatan itu bersulamkan redh0Nya..   

0 comments:

Catat Ulasan

 

...::Popular Posts::..

..::Aipp, Ngendap eaa??::..

..::Man Ana::..

Foto saya
Peminjam nikmat Allah yang menanti saat memulangnya tiba